מתווה הנשיא: ראשי האופוזיציה קיימו הצהרה משותפת

איתי גדסי No Comments on מתווה הנשיא: ראשי האופוזיציה קיימו הצהרה משותפת

ראשי האופוזיציה קיימו מסיבת עיתונאים בה התייחסו למתווה שהציג אמש נשיא המדינה בנוגע לרפורמה במערכת המשפט. יו"ר האופוזיציה לפיד אמר: "אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי האופוזיציה קיימו היום הצהרה משותפת, בה הגיבו יחד להצעת נשיא המדינה יצחק הרצוג, למתווה מוסכם בעניין הרפורמה במערכת המשפט.

יו"ר האופוזיציה לפיד אמר בהצהרה: "לממשלה לקח אתמול 17 דקות להודיע שהיא דוחה את המתווה. הם אפילו לא טרחו ללמוד אותו. כדרכם, אמרו לנשיא שגם הוא יכול ללכת לעזאזל. אנחנו מקבלים את מתווה הנשיא מפני שבמלחמת אחים יהיו רק מפסידים. אני יודע שיש בליכוד אנשים שלא יתנו לזה לקרות. הם יודעים מה מונח על הכף. הם יודעים שמנהיגים לא שותקים ברגעים קשים".

"אנחנו לא נשתוק. נמשיך להיאבק ברחובות ישראל יחד עם הפטריוטים המופלאים של המחאה, נמשיך להיאבק בכנסת, נמשיך להלחם עד שתהיה לישראל חוקה המבוססת על מגילת העצמאות. לא נוותר לעולם על המדינה שלנו, ולא על עם ישראל" הוסיף.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן אמר: "אני רוצה להודות לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, על המאמץ להביא הצעה שתשמש כבסיס להידברות בין כל הסיעות בכנסת. לצערי, אנו רואים כי ראשי הקואליציה דחו אותה על הסף. היום ברור שהמנוע העיקרי לכל החקיקה המטורללת הזו, הגורם הנוקשה ביותר, הקיצוני ביותר שלא מוכן לשום פשרה הן מפלגות ש״ס ויהדות התורה" הסית.

"ההתנהלות הכוחנית והדורסנות שלהן בכנסת מובילה לפגיעה במדינת ישראל, בצה״ל וביהדות. לכן, המסקנה שלי היא ברורה – אם לא נפריד בין דת למדינה לא תהיה לנו מדינה. אי אפשר לדבר על שיוויון בנטל, שיוויון בכלכלה, שיוויון עבור נשים ושיוויון עבור מיעוטים, כאשר עסקני ש״ס ויהדות התורה מחזיקים את הקואליציה והמדינה בגרון. ההפרדה בין דת ומדינה, והשיוויון בנטל הם שני הנושאים הכי חשובים לעתידה של מדינת ישראל. אם לא נפריד בין דת ומדינה, לא תהיה לנו מדינה" אמר ליברמן.

תגובת נתניהו להצהרת ראשי האופוזיציה:

video
play-sharp-fill

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "המתווה רחוק מלהיות מושלם. יש בו עדיין סדקים ופערים שעלולים להיות מנוצלים לרעה, לחקיקה שתפגע בשוויוון, שתפגע בדמוקרטיה, ושלא יהיה מי שיגן מפניה. אבל אנחנו מוכנות לדיון במתווה כנקודת מוצא שאותה נשפר להסדר שמבטיח את הדמוקרטיה שלנו. עד שזה לא יקרה – המחאה לא תיפסק".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "מתווה הנשיא הדליק את האור למשך דקות ספורות – ולא חלפו כמה רגעים, עד שנטרקה הדלת. אני קורא מכאן לנתניהו ולכל סיעות הקואליציה, לגלות מנהיגות, להסתכל על המציאות – ולעצור. אני אומר לנתניהו, זהו לא מתווה החלומות של אף צד, אבל האלטרנטיבה, בהקשרי ההשפעה על ישראל, בתוכה ומחוצה לה, קשה והרסנית. לכן, אני חושב שכל מי שנמצא כאן, מוכן גם לקיים הידברות על בסיסו".

"כל מי שכאן, צריך גם להגיד בפה מלא, שהוא מקבל את מתווה הנשיא כמקשה אחת, כהסכמה ששומרת על הדמוקרטיה ושומרת על עם ישראל. זהו לא מתווה אידיאלי – אבל הוא מתווה ריאלי. אנחנו עומדים בפני אתגרים ביטחוניים אדירים, בתקופה רגישה ומתוחה – הטרור משתולל ברחובותינו, איראן דוהרת לעבר סף גרעיני, והעולם כולו מתנהל בצל המלחמה באוקראינה. מול אלו חייבים לצופף שורות – ונתניהו ושותפיו מפרקים אותן לגורמים. אנחנו, אני – תמיד אתייצב כשסכנה ביטחונית תגיע מאויב – אסור שנגיע למצב שאויבנו יזהו חולשה בתוכנו".



0 תגובות